Beach House - Mejeriet, Lund 101109

Beach House

"Glass. Finger. Kram. You have a beautiful language, I wish I could speak it". Förutom Victoria Legrands lilla hyllning till det svenska språket är det sparsamt med publikfrierierna. Beach House verkar vara i sin egen lilla värld, i full koncentration på sina intrument.

Det ska erkännas att jag var rätt skeptisk till hur deras introverta, finstämda pop skulle fungera på en större scen innan jag såg dem på Way Out West i somras, trots att de har gjort ett av årets bästa skivor med "Teen dream". De överträffade alla förväntningar och veckans Lunda-spelning var mer av samma vara. Beach House har klarat uppflyttningen till de större scenerna, väldigt bra. Men de kommer ändå mycket mer till sin rätt i en mörk klubblokal än en stor utomhusscen i gassande solsken.

Victoria Legrand bevisar återigen att man inte behöver ha ett begränsat rörelsemönster bara för att man står bakom en synth och att det går utmärkt att både headbanga och dansa spasmatiskt till Beach Houses musik. Och när "Take care" dyker upp innan extranumren slår det mig att de har en given kandidat till årets vackraste låt. "Jag tar hand om dig/När du ber mig om det". Nej, håll er till engelska, Beach House!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits