Josh Rouse - El Turista‏

Josh Rouse

Efter att ha läst lite recensioner och andra bloggar kan jag konstatera att jag och sambon verkar vara ungefär de enda i världen som verkligen gillar nya Josh Rouse-skivan "El Turista".

Till skillnad från en rätt stor del av hans publik som mest verkar vilja ha en ny "Under cold blue stars", uppskattar jag att han förnyar sig och provar nya grepp. Jag tycker också det är charmigt att musiken alltid är så präglad av var herr Rouse befinner sig geografiskt.

Det är nu fem år sedan han lämnade USA för Spanien och aldrig förr har en flytt varit så märkbar i Josh Rouse-världen. Inte bara för att hälften av låtarna på "El Turista" är på spanska utan för att det låter mer mjuk-bossa än mollstämd singer/songwriter. Jag trodde inte han kunde låta mer avslappnad än på "Subtitlo" men här verkar han sjunga från pool-kanten under sin siesta.

Med låtar som "Valencia" och "Mesie Julian" är "El Turista" en påminnelse om att hur mörkt, kallt och j**ligt det än må vara när man vaknar i ett senvintrigt Sverige så kommer det en tid när man kan dricka vin på balkongen. Även om Josh nog hade föredragit en paraplydrink.

lyssna/kolla:
Josh Rouse - Valencia

Kommentarer:
Postat av: S

Som vanligt. De har fel och vi har rätt!

Puss.

Postat av: Magnus

Ni och gaffa.dk. 6/6 i betyg där!

Efter en snabb genomlyssning på spotify måste jag nog säga att han verkar ha det lite för bra i spanien tyvärr.

2010-03-12 @ 15:19:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits