final muzak gör en Yo La Tengo-blandis



Om drygt en månad förärar ytterst sympatiska Yo La Tengo oss med ett Sverigebesök. Som uppladdning slängs det ihop en egen liten blandis med mysrockarna från Hoboken. Here goes:

1. Nothing to hide
2. Periodically triple or double
3. If it's true
4. Beanbag chair
5. Mr Tough
6. Black flowers
7. Nothing but you and me
8. Season of the shark
9. How to make a baby elephant float
10. Let's save Tony Orlandos house
11. You can have it all
11. Cherry chapstick
12. Sugarcube
13. Stockholm Syndrome
14. Autumn sweater
15. Little Honda
16. Decora
17. Tom Courtenay
18. Pablo & Andrea

Samlingen fokuserar som synes på material från 1995 och framåt och är tänkt att fungera som en "introduktion" till Yo La Tengo. "Långa låtar" som "Flying lesson" och "Blue line swinger" är utelämnade till förmån för plats för plats med fler korta.

Kommentarer:
Postat av: Niklas

Fin lista! Samma låtar skulle nog dyka upp om jag gjorde en Yo La Tengo-blandning. "Black Flowers" är en av mina YLT-favoriter, men "Drug Test" rankar jag nog ett snäpp högre.

Postat av: antz

Niklas; tack! Black Flowers är en av mina absoluta favoritlåtar med YLT as well. men ska jag välja en endaste åt blir det nog Pablo & Andrea.

2009-10-28 @ 09:11:07
URL: http://antz.blogg.se/
Postat av: Niklas

"Fin lista" ? Fin skiva menade jag, förstås. :)

2009-10-29 @ 15:06:29

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits