Hästpojken - Caligula

Horseboy

Även jag har varit helsåld på Broder Daniel en gång i tiden. Det var för ganska exakt tio år sen när "Forever" kom, skivan där Göteborgs-bandets nihilistiska pop blev lite snyggare. Det lät lite mer polerat och catchy samtidigt som texterna var lika pubertalt självföraktande som tidigare. Hästpojken, det nya projektet som före Broder Daniel-trummisen Poplars har tillsammans med före detta Bad Cash Quartet-sångaren Martin Eliasson låter (logiskt nog) som en korsning mellan Broder Daniel och Bad Cash Quartet. Med andra ord som en hyllning till den svenska dräng-indiens glansperiod i mitten av 90-talet. Eller som ett svenskt Babyshambles med drogromantiken utbytt mot folköl och fyllenostalgi. Lite mer lagom helt enkelt. "Jag kan inte andas", "Cyklar och knark" och "Shane Mac Gowan" är snygga popstänkare men kvaliteten är i övrigt något ojämn och det går inte att komma ifrån att skivan känns aningen "ihophafsad". Dessutom är det lika musikaliskt nyskapande som eh, ja, Babyshambles. "Caligula" är ingen ny "Forever". Men lite småkul på sina ställen.

Betyg: 3/5

Hästpojken - Shane mac Gowan

Kommentarer:
Postat av: Lisa

Tänkte mest ge mig till känna och erkänna att jag hitta till din utomordentligt trevliga blogg. Tack för en massa bra tips och bra texter, keep on boy!

Postat av: Gorillan

En trea är ett rimligt betyg!

2008-02-08 @ 19:27:18
URL: http://www.shadazz.webblogg.se
Postat av: antz

Lisa: tack ska du ha! sånt smicker gör det värt allt jobb:-) ska ta och kika på din blogg med.

Gorillan: det tycker jag med. väldigt rimligt faktiskt:-)

2008-02-09 @ 09:00:25
URL: http://antz.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits