Yeasayer i Malmö 100304‏

Yeasayer

Egentligen har jag inget att tillföra. Jag kan bara stämma in i hyllningskören. Yeasayer tycks vara ungefär planetens mest omhuldade band just för tillfället, i vart fall bland recensenter och bloggare. Och just i det här fallet är hypen välförtjänt.

Även live är det snuskigt bra. Yeasayer känns väldigt egna men inte helt sällan går mina tankar till TV on the Radio. Lite på grund av stämsången men mest för att de tycks sammanfoga influenser från världens alla hörn i varje refräng.

En nyhet på "Odd blood", utöver att de har blivit tydligare och mer dansvänliga, är att Anand Wilder och Chris Keating numera delar lika på sången. På scen är det dock inget tvivel om att Chris är den karismatiske frontfiguren, dagen till ära iklädd en tjusig verkstadsoverall.

Trots att jag tycker "Odd blood" är snäppet vassare än "All hour cymbals" är det enda negativa jag överhuvudtaget har att säga om KB-spelningen, att det fokuserades väl mycket på nya skivan. Endast två "gamla" låtar spelades: "Wait for the summer" och "Sunrise" (som framkallade störst publikrespons efter "Ambling alp").

Yeasayer verkar helt enkelt väldigt nöjda med sin nya skiva. Gott så.

Kommentarer:
Postat av: Ola

Håller med om det mesta - ska försöka skriva något i helgen. Kul att träffas på riktigt btw.



Men du har snurrat ihop medlemmarna. Det är Chris Keating och Anand som sjunger och det är Chris som stod i mitten med svart overall. Ira är han som spelar bas och ser ut som Theodore Jensen :-) Spelar ju egentligen ingen roll, men för sakens skull...



Postat av: antz

detsamma, det var som sagt på tiden :-)



attans, inte ett rätt. nu är det fixat, tackar för rättelsen!

2010-03-06 @ 14:06:16
URL: http://antz.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits