Sonic Youth hos David Letterman 1991



Det är nu flera år sen jag senast såg på David Lettermans talkshow. Men en period följde jag den så ingående att det nog kommer att kännas som om en närstående har avlidit den dag då herr Letterman trillar av pinn. När det gäller det obligatoriska avslutande musikklippet har jag dock inte sett något som överträffar det här.

Året är 1991 och Sonic Youth gör debut inte bara hos Letterman utan på "national television" i USA. Och de passar på att göra det med råge. "De kallar sig Sonic Youth och menar det" som det hade uttryckts i Percy Tårar. Det vevas med såväl trumpinnar som baseball-trän(!) på gitarrhalsarna. Och stackars David L ser lite skakad ut efteråt.


Kommentarer:
Postat av: Ola

Helt underbart.



Btw, A Place To Bury Strangers på Loppen 29 april - endast 100 DKR. Kan tänka mig att det är risk att det blir utsolgt så rekommenderar förköp.

Postat av: antz

återigen: tack för tipset!

2010-03-04 @ 08:46:53
URL: http://antz.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits