lekdags!

ni som känner mig vet att tekniska apparater, liksom praktiska göromål, inte tillhör mina främsta färdigheter. häromdagen upptäckte jag att den lilla mp3-spelaren av märket Creative som jag har haft i min ägo i lite drygt ett halvår har en Random-knapp.


...då föddes idéen till mp3-spelar-leken!


spelreglerna är följande:


1. jag slumpar fram sju låtar (av sju olika artister) på mp3-spelaren


2. jag klistrar in bilder på artisterna


3. utifrån bilderna gissar ni vilka artister/grupper som har slumpats fram. och postar sedan svaren i kommentatorsfälten.


somliga är enkla, somliga kommer förmodligen vara lite svårare. rätt svar kommer i slutet av veckan!

lycka till! here goes:



1...




2...




3...




4...




5...




6...




7...


Kommentarer:
Postat av: S

I know, I know, I know!



Nr 4 är ytterst näpna, men ack så fantastiskt bra Josh Rouse

Nr 7 är galet bra Aimee Mann



Kan nr 3 vara Boris? Tror minsann att jag fått en konsertbild i min mobilofon.

Är detta en tävling? Eller en stafettlek som vi läsare skall ta över i våra egna bloggar med egna slumpade låtar?

Och shit jaa. Du är galet high tech!



puss

Postat av: Anonym

hade tänkt det skulle vara en tävling men kom sen på att jag inte har något fint pris att erbjuda...



men stafettlek var ju en helt fantastisk idé! let's make it a stafettlek! puss!

2009-02-23 @ 16:43:13
URL: http://antz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Genom att högerklicka och välja "spara bild som..." lyckades jag lista ut alla artister. Eftersom det nog får räknas som fusk så tipsar jag bara upphovsmakaren om att det kan vara en god idé att döpa om bilderna - utan att göra anspråk på segern :)

2009-02-24 @ 07:53:30
Postat av: S

Det tänkte jag också på. Men som den samvetsgranna bibliotekarie (nästan) som jag är så fuskade jag inte.

Men visst luktar det skandal om tävlingen lång väg. Någon kommer snart att rasa i tidningarna!

2009-02-24 @ 09:50:45
URL: http://nollgradig.blogspot.com/
Postat av: antz

tackar för påpekandet...nu är bilderna omdöpta!

2009-02-24 @ 10:04:23
URL: http://antz.blogg.se/
Postat av: Magnus

Ser fram emot 5:an på pumpehuset nästa vecka!

2009-02-24 @ 13:48:00
Postat av: S

Tack Magnus! Nu såg jag också vilka 5an är!

2009-02-25 @ 17:24:36
URL: http://nollgradig.blogspot.com/
Postat av: Björn

Jag chansar på att nummer 2 är Chumbawaba eller nåt sånt. Nummer 3 är definitivt Melt Banana och inte Boris (herregud detta om något är ju allmänbildning, skäms!). Nummer 6 är knepigare men jag chansar på Merzbow.

2009-03-03 @ 19:49:17
Postat av: Zebastian

Kul grej.

1:an kan vara Animal Collective eller kanske Vampire Weekend, 4:an Josh Rouse, 5:an Glasvegas och 7:an Aimee Mann?

2009-04-22 @ 14:25:26
URL: http://iblandband.blogspot.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits