final muzak väljer en Prince-låt



och valet faller något förutsägbart på titelspåret från "Sign o' the times". dubbelalbumet från 1987 är fortfarande det mest ambitiösa och det bästa som Prince Roger Nelson har gjort. funkdvärgen blickade ut från dansgolvet (och sängkammaren) och gav oss sin syn på religion och händelser i omvärlden. skivan var min väg till Prince och titelspåret är allra mest överväldigande. helt plötsligt fick Prince sin karaktäristiska minimala partyfunk att låta bombastisk, allvarsam och nästan sakral. jag får fortfarande gåshud snudd på varje gång marschtrummorna gör entré i slutet och ackompanjerar Princes bångstyriga funkgitarr.

Kommentarer:
Postat av: Gorillan

Postat av: Gorillan

Miss! Tack för listan som du gav mig :)

2009-04-17 @ 12:30:19
Postat av: antz

nöjet är helt på min sida! :-)

2009-04-17 @ 12:41:51
URL: http://antz.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits