Nytt år. Minsann!

2007 har varit ett helt fantastiskt musikår! Det är då sannerligen inte varje år jag kan rabbla upp 30 plattor bra nog att kvala in på en årslista så där utan vidare. Och redan i mellandagarna dessutom. Som vanligt har jag mina "internetvälgörare" att tacka för att ni hela tiden förser mina öron med nya intryck och för att ni, liksom jag, aldrig får nog. Bloggen har legat nere ett tag men nu tar jag nya tag. Från och med nu kommer den att uppdateras regelbundet igen. Minsann!

Gott nytt år då!

(Och som ni vet kom Hold Steadys "Boys and girls in America" ut i december 2006 och Studios "Yearbook 1" är ju inte ett nytt studioalbum utan en samling med singlar från 2006, alltså diskvalificeras båda från listan)


Kommentarer:
Postat av: martin janzon

ambitiösa listor är kanske det bästa man kan hitta på internet (jag håller själv på med en sådan). du ska ha applåder!

men är det inte lite väl mycket indierock i toppen?

Postat av: ...

Den kom ut 2006 i USA, men i Europa kom den ut senare. Alltså inte helt fel att ha med den på sin lista tycker jag.

2008-01-05 @ 15:00:06

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits