....kommer snart: Årets skivor 2008!



Om lite drygt en vecka kommer den årliga albumlistan att dyka upp på final muzak! Jag är i skrivande stund klar med urvalet och har äntligen kommit fram till en rangordning som jag är nöjd med (även om jag säkert kommer att hinna ändra mig ett antal gånger till). Nu när endast motiveringarna är kvar kan jag konstatera att det som vanligt var oerhört svårt. Det kom för min del väldigt mycket bra musik i år och utan att avslöja för mycket kan jag konstatera att första platsen vid årets början var väldigt otippad (nej, det är inte Chinese Democracy...)



Det finns som vanligt mycket man kan ifrågasätta när det gäller årslistor: Kan man verkligen tävla i musik? Är det relevant att jämföra så olika artister som (spoiler!) The Mars Volta och Anna Ternheim? På den frågan svarar jag Nej. Men jag gör det ändå, bara för att musiknördar tycker sånt här är vansinnigt kul!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits