Grattis Björk!‏

Björk

Äntligen glada nyheter för Island: Björk tilldelas (tillsammans med Ennio Morricone)  Polarpriset!

Med sina 44 bast torde Björk vara den yngsta pristagaren någonsin. Det är också första gången som jag är helt överrens med Polar-juryn. Varför förstår ni om ni
läser min recension av "Vespertine".

Jag måste också göra reklam för Jan Gradvalls nya, väldigt fina Björk-intervju, för övrigt hennes första på två år. Trodde aldrig jag skulle lovorda Expressens nöjesjournalistik. Undrens tid är uppenbarligen inte förbi.

Priset delas ut personligen av Sveriges rikaste analfabet den 30:e augusti. Spektaklet kommer att diektsändas av TV4. Låt oss fundera ut vilken svensk artist som kommer få nöjet att slakta "Army of me" till dess.

kolla:
Official announcement of the Polar Music Prize 2010 - Björk

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits