Konserter i mars 2010

OS är över och Skåne-snön regnar bort. Dags att kravla sig upp ur vinter-koman och ta tag i vad som för egen del ser ut att bli bästa konsertmånaden i mannaminne. Jag menar givetvis månaden mars 2010. Det här tänker jag inte missa:

Yeasayer

Förväntningarna är minst sagt höga. Med "All hour cymbal" och "Odd blood" har Brooklyns Ja-sägare gjort både en löjligt bra debutskiva och en både löjligare och ännu bättre uppföljare.

Tindersticks

Jag har sett en av mina all-time-favorites Tindersticks en gång tidigare. Då hade vi på något sätt missat att det var (onumrerade) sittplatser och hamnade så långt bak att vi hade behövt teaterkikare. Tror att KB lämpar sig bättre för Stuart Staples & hans melankoliska Co.

Rosanne Cash

Hon har stora skor att fylla. Men "The List" är helt j**la fantastisk!

kent

För att citera
Per-Sindring Larsen: "Det är inget fel på arenarock, bara på arenor". Malmö Arena är dock ett lyft och vi slipper målade handbollslinjer på golvet. Största skrällen: Ingen "747"?

Josh Rouse

Den musikaliska motsvarigheten till att bli inlindad i en varm gammal filt. Alltid trevligt.

Mono

Världens bästa post-rockare reser hela vägen från Japan.

Kan för övrigt konstatera att sommarens Way Out West-line-up också ser ut att arta sig. Utöver PavementLCD Soundsystem, The xx, Radio Dept med mera

Kommentarer:
Postat av: Ola

Kent ska jag inte se, men annars är det viss chans att jag går på samma grejer. Konsertvåren i Malmö ser även senare makalöst bra ut - har du noterat att Monotonix kommer till Debaser 20 maj?

Postat av: antz

neeej, det där hade jag visst inte noterat! stort tack för det tipset!

2010-03-01 @ 18:57:08
URL: http://antz.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits