Outgivet med CocoRosie!

CocoRosie

nu riskerar jag att låta som en gammal gnällgubbe med brunbyxorna i deodoranthöjd. men till skillnad från alla andra så vart jag faktiskt lite ljummet småbesviken på förra årets hyllade CocoRosie-alster "The adventures of Ghosthorse & Stillborn". det är absolut ingen dålig skiva men i min mening nowhere near vad de tidigare har åstadkommit. kanske mest för att syskonduons (eller kanske mest Biancas) fäbless för mainstream-hip-hop har gjort allt större avtryck på musiken. och hip-hop och CocoRosie går inte riktigt ihop som ying och yang eller handen i handsken. kanske mest för att Bianca Casady ärligt talat inte är den vassaste bland rappare. och hur rolig gimmick det än kan tyckas vara att ha en snubbe flåsandes i en mikrofon (en så kallad human beatbox) istället för förprogrammerade beats så är det liksom ofrånkomligt att det låter lite fattigt jämfört med en Bomb Squad-produktion.


men runt om på nätet har det börjat figurera en alldeles ohemula vacker liten låt som de framförde regelbundet under sin senaste turné. "Summer breeze" som faktiskt är helt i klass med allra bästa spåren på "The adventures of...". och efter lite googlande (då reklamradio inte är min tekopp direkt) har jag upptäckt att det är en radikalt omarbetad version av Akons "You wanna fuck me". jag trodde då aldrig jag skulle nämna orden vacker och Akon-cover i samma mening men än är väl inte undrens tid förbi.



ladda ner, lyssna och förundras du med:
CocoRosie - Summer breeze


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits